Ignacy Morawski w gronie najbardziej wpływowych ekonomistów w Polsce

Ignacy Morawski w gronie najbardziej wpływowych ekonomistów w Polsce

Ignacy Morawski, dyrektor centrum analitycznego SpotData w Bonnier Business Polska, znalazł się w gronie dziesięciu najchętniej słuchanych przez biznes ekonomistów w Polsce według rankingu "Kogo słucha polski biznes?". Ranking został przygotowany przez ośrodek THINKTANK we współpracy z Instytutem Monitorowania Mediów.

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród odbyło się 25 września 2019 roku podczas gali inaugurującej IX edycję Europejskiego Forum Nowych Idei (EFNI) w Sopocie. To już trzecia edycja rankingu najważniejszych autorytetów biznesu. Pierwsza odbyła się w 2009 r., a kolejna w 2012 r.  Ranking został opracowany na podstawie metodologii wzorowanej na badaniach Accenture Institute of Strategic Change (ranking najbardziej cenionych myślicieli biznesowych w USA).

Ignacy Morawski został wyróżniony jako jeden z najchętniej słuchanych ekonomistów między innymi obok Leszka Balcerowicza, Marka Belki, Andrzeja Koźmińskiego czy Witolda Orłowskiego. 

Wyniki rankingu „Kogo słucha polski biznes?” 2019 (w kolejności alfabetycznej).

Najchętniej słuchani ekonomiści:

1. Leszek Balcerowicz

2. Marek Belka

3. Jakub Borowski

4. Janusz Jankowiak

5. Andrzej Koźmiński

6. Ignacy Morawski

7. Witold Orłowski

8. Dariusz Rosati

9. Andrzej Rzońca

10. Mateusz Szczurek

 

Metodologia:

Tegoroczny ranking nawiązuje do dwóch poprzednich edycji zrealizowanych w latach 2009 i 2012. Został opracowany na podstawie metodologii wzorowanej na badaniach Accenture Institute of Strategic Change (ranking najbardziej cenionych myślicieli biznesowych w USA).

Na finalny wynik edycji 2019 miały wpływ trzy zmienne:

– bezpośrednie wskazania panelu eksperckiego złożonego z członków Rady Ekspertów THINKTANK – każdy z jego uczestników układał spontanicznie listę ludzi mających jego zdaniem wpływ na poglądy środowiska biznesowego, bez rozróżnienia na ekonomistów, doradców biznesu czy przedsiębiorców i menadżerów, następnie proponował  po dziesięć najważniejszych osób w każdej z tych kategorii, tak powstały wstępne listy najczęściej wskazywanych nazwisk; 

– liczba cytowań i publikacji w prasie oraz internecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy (do sierpnia 2019 roku) według monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów;

– liczba wyszukiwań w Google, ustalona za pomocą narzędzia Google Trends.

Dwie z pierwszych zmiennych miały po 40 proc. wpływu na ostateczny kształt list, waga trzeciej to 20 proc.

W badaniu celowo nie wzięto pod uwagę ekspertów i osób pełniących funkcje polityczne i rządowe oraz szefów instytucji publicznych (banku centralnego, giełdy itp.), których wpływ i obecność w przestrzeni publicznej są związane z pełnioną funkcją.


Europejskie Forum Nowych Idei to jedna z największych w naszej części kontynentu konferencji, poświęcona globalnym trendom, nowym ideom oraz przyszłości Europy. Przedstawiciele biznesu, charyzmatyczni mówcy, liderzy i decydenci oraz autorytety ze świata kultury i nauki podczas kilkudziesięciu wydarzeń, paneli, spotkań otwartych, kontrapunktów czy nocnych rozmów debatują o najważniejszych wyzwaniach dla biznesu i społeczeństw w zmieniającym się świecie, o globalnych trendach oraz o przyszłym kształcie Unii. Forum co roku gromadzi ponad tysiąc uczestników - przedstawicieli świata biznesu, nauki, kultury oraz administracji zarówno polskiej jak i europejskiej. Europejskie Forum Nowych Idei organizowane jest od 2011 roku przez Konfederację Lewiatan przy współudziale BusinessEurope oraz miasta Sopot.



Załączniki

ignacy_morawski_efni.jpg

ignacy_morawski_efni.jpg

26.11.2019

0

Kontakt dla mediów

Chief Marketing Officer

Karolina Kowalska

Karolina Kowalska

k.kowalska@pb.pl